http://dzieciom.pl/wp-content/uploads/2015/07/FDZzP_logo.jpg

Pierwsze "Karty pracy"

Pierwsze "Karty pracy" powstawały w oparciu o przygotowywane przez Nauczycieli sprawdziany dla Łukasza. W obecnym czasie wiem, że karty były za trudne ze względu na brak rozumienia podstawowego słownictwa. Niczego nie przeskoczymy jeśli dziecko ma zaległości z kl. 4 -ej to nie poradzi sobie w kl. 6-ej i dlatego jestem za pozostawianiem dzieci w tej samej klasie. Dzięki temu mogłoby dużo nadrobić, wiec byłyby chętniejsze do nauki i pewniejsze siebie. W obecnej sytuacji uzyskujemy zniechęcenie, znużenenie, liczne kombinacje i niechęć do nauki.

Podwyższone oceny niczego w edukacji dziecka nie zmieniają, natomiast dają złudną informację zarówno uczniowi jak i rodzicowi, że "dziecko sobie radzi"

Patrząc dzisiaj na moją nocną prace stwierdzam "zmarnowałam czas, ale byc może jeszcze w przyszłosci wykorzystamy zakurzone pierwsze "Karty pracy"

Dopiero w obecnym czasie zrozumiałam, że aby informacja była zrozumiała to dziecko musi rozumieć pojedyncze słowa. Większośc zawartych słów w opisach jest obca Łukaszowi nawet na dzień obecny, więc jak może zrozumieć pojęcie skoro w tłumaczeniu jedna wielka abstrakcja. Każdy wyraz musiałby być ćwiczony induwidualnie i nie wystarczy powiedzieć, ale potrzebny odpowiedni obraz ...,  i tak np.

"Rewolucja"  -znacząca,   gwałtowna   zmiana,   która   zazwyczaj   zachodzi w krótkim okresie  -"zachodzi" to słońce w myśleniu Łukasza; "krótkie spodnie" to rozumie, ale "krótki okres" to już abstrakcja

"Towar   sprowadzany   stawał się   coraz   tańszya na ich zakup  mogła sobie pozwolić większa ilośc Europejczyków" -w tym zdaniu najłatwiejszy wyraz to "europejczycy" -"zakup -rozumie, ale dodatek "ale na ich" burzy sens pierwszego słowa; mogę, pozwolić -to typowe skojarzenia do komputera lub np. czipsy . Ostatnie słowa "większa ilośc Europejczyków jest łatwa do wytłumaczenia, poniewaz wystarczy narysować dwa kontynenty i ludzi (mniej i wiecej), ale to na czas obecny ponieważ słowa mniej - więcej -kosztawały nas długi czas pracy

"kontynent" -podstawowa, obok oceanów, jednostka podziału świata. Odnosi się do olbrzymich pod względem powierzchni obszarów lądu

Podkreślenia oznaczają że Łukasz na dzień obecny (11.XI.2016 r.) ma problem ze zrozumieniem danego pojedynczego słowa lub w przypadku podkreślonych "kilku wyrazów" czasami towarzyszące, burzą sens znanego wyrazu.

 

 

Uzupełniam 11.XI.2016 i jeszcze będzie uzupełniane