http://dzieciom.pl/wp-content/uploads/2015/07/FDZzP_logo.jpg

Edukacja -j.polski

Moje tłumaczenia pewnie nie są doskonałe i pewnie fachowcy znajdą mnóstwo błędów, ale mojemu chłopakowi również daleko do doskonałości. Autysta zupełnie inaczej myśli i rozumie . Według mojej opini jest dużo nie zgadzających sie z rzeczywistościa stereotypów, które ni jak nie pasują do tego prawdziwego autyzmu Łukasza np. nie chce piersi, jest słabo sprawny ruchowo, ... Autystów mamy albo tych co nic nie potrafią i dajemy im upośledzenie, albo ci którzy niby normalnie funkcjonują, a gdzie tacy jak Łukasz ?  

Praca z Łukaszem polega na znajdowaniu przeróżnych sposobów w celu przekazania informaci aby dziecko zrozumiało . Tu nie ma siadamy, tłumaczymy, rozumiemy i szybciutko uczymy się nadrabiajac zaległości. Łukasz przerobił bardzo dużo przeróżnego materiału, a pomimo tego autyzm uparcie pozostaje. Ostatnio np. pewna osoba mówi "Łukasz wolno pisze, a może jakby wiecej popisał to byłoby lepsze tempo". Nic nie powiedziałam tylko pomyślałam "a czy da sie wiecej pisac /" wystarczy popatrzec na same jego albumy. Łukasz wykonuje wszystkie czynności po prostu po autystycznemu . Wzrasta inteligencja, coraz lepsza sprawnośc ruchowa, jest silny, potrafi  ściemniać np w celu uniknięcia współpracy...,  Zrobił i potrafi wiecej niż niejedno zdrowe dziecko, ale autyzm uparcie pozostaje :) To jest tak jak byśmy chcieli z samotnika zrobić kogoś rozrywkowego, lub komuś energicznemu kazali całymi dniami skłądać puzzle z 5000 elementów. A ndżelika pomimo swojej przeszłości jest osoba bardzo towarzyska, do ludzi zero urazu, a dziewczyna była w takim stanie, że jej w nocy nie można było dotknąć  

Dzieki wielogodzinnej pracy z Łukaszem znalazłam różne sposoby na porozumiewanie się, ale aby wydobyć informacje, chciał współpracować, trzeba znać odpowiednie klucze :) 

 

Zeszyt w całości jest dodany na  http://www.wedrujaczautyzmem.pl/edukacja/zeszyt-a4-ok-2012-2015-r

 

Galeria: